Saturday, May 23, 2009

Syurga Cinta

Semalam aku berkesempatan menonton filem syurga cinta kat megamall dengan Baiyi ditemani Qidah..(asalnye tujuan aku nengok citer ni sebab nak tgk cmne hasilnye heliza berlakon..pergh mate die..boooolaaat nye!!!huhu)..X penah aku tgk citer melayu pade hari citer tu release kat panggung...hahah...tgk movie melayu kat panggung pun jarang,apetah lagi  hari citer tu relase.

komen aku tentang cite ni ialah...hmm..menarik la utk ditonton..serius la...mmg menarik.....komedi romantik kot filem ni..ape2 pon byk yg boleh dihayati dan dipelajari dalam citer ni....saper2 yg nk tgk tu, tgk la dan hayati dialog2 yg diucap oleh watak2 dalam citer ni terutamanya oleh cikgu syuhadah dan atuk die..banyak yg kite boleh pelajari..huhu

awal ashari x leh dipertikaikan lagi penjiwaan die...,kena duduk dalam bulatan api tu...amik ko, mainkan lagi perasaan cikgu tu...huhu...Heliza plak mmg best ah..suke ah aku tgk die blakon(aku puji bukan sebab aku minat dia,huhu)berjaya die menonjolkan ciri2 yang disebut oleh ikmal(hadziq) iaitu lemah-lembut,cantik, kuat agama dll dengan jayanya (ni pada pandangan aku la..pandangan baiyi dan orang lain aku x tau..huhu). hadziq tom-tom bak pulak berjaya menambah perisa dalam citer ni..mmg lawak budak tuh..asik gelak je tgk die..huhu...

dalam cerite ni ade sentuh pasal buku bertajuk "don't be sad, jangan bersedih, la tahzan" saper berminat bleh cari kat kedai buku..popular kat berjaya megamall tu ade jual. x silap aku harge dia dlm rm30.00..


next movie.."terminator salvation"...mgu depan..

next next movie "transformers revenge of the fallen"..coming soon

1 comment: