Friday, March 13, 2009

eS Pi eM

semalam result spm keluar.. mcm2 kisah berlaku...ade yg cemerlang,ade yg kureng, ade yg x smpat amik result spm... yang dapat 20 A tu mungkin ade petua yg blh dikongsi bersama lebih 25 juta rakyat malaysia...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

arini result spm kuar...cuak nk g skolah amik result...selepas menghubungi rakan2 semsas yg lain, satu meeting point telah ditetapkan..stesen teksi kuantan...aku bergerak dr rumah dgn zaki menuju ke stesen teksi tersebut..sampai disana telah ade beberape org menunggu..x ingat brape org sebab dah lame dah kejadian ni...sementara semua org smpi aku sempat berjalan2 ke taman kerang berhampiran dengan aripo..kat situ aku membeli tali pinggang..lupe nk pki dr rumah..mungkin cuak sgt...setelah cukup semuanya manusia2 yg ditunggu..kami pon bergerak menuju ke SEMSAS...

sampai di semsas, nmpk dah Buddy kat tepi gate bersame motonye...score semua A1..(ade kawan2 aku yg dah call skolah tanye result sebelum pegi...so tanye sape dpt semua A1..Buddy la salah sorgnye)..awal btol buddy ni sampai...

Semsas tgh buat hr sukan mase tu...hahaha..ape daa..... Cikgu Hamdan suruh g masuk dewan semsas yang buruk atau name sedapnye Dewan Iqra...make berbondong-bondongla kami masuk ke dewan..

dalam dewan ade 6 meja (mewakili enam kelas tinkatan 5)..make pergi lah kami ke meja kelas masing2... hati aku x sedap...knp ni...

cikgu siti nurizah x silap aku name die...ditugaskan bg result bersame2 sijil2 (cikgu add math aku ni ,sgt best..tiap2 kelas bagi motivasi dulu supaye budak2 belajar btol2...kelas kiteorg susun ikut markah setiap subjek...kalau rndah satu2 subjek,duduk la dgn org2 yg lebih kurg markahnye dlm subjek itu..dengan tujuan cikgu blh beri penekanan... bagi aliran teknikal aku duduk kelas ke3 @ last utk subjek add math...wakakakka)

sampai turn aku aku pon duduk dpn dia...atas meje ade envelope besar ade name aku ngan result spm yg diterbalikkan...cikgu senyum...senyum gembira @senyum kecewa @ape2..aku pon x tau

cikgu:zamri

aku:saye cikgu

cikgu:bersabar (alamak...ape cikgu ni nk ckp...demn..zaki dah duduk luar dewan bersama2 slip 8Anye)...masih ade byk lg peluang ........cikgu nampak potensi kamu

aku :dlm hati...adoi ape kene ni....

.....slip aku terbalikkan tgk satu persatu.....

cikgu: xpe...add math dpt B tu pon dh ok...kamu dah berusaha...

aku:mekasih cikgu..cikgu yg ajar saye add math....

Cikgu: tahniah...

[aku tau cikgu ni ckp mcm ni sebab x nk aku frust kalah kat zaki]

xtau la aku atau pun die yg sedey...huhu...aku dah kecewakan die..... aku la sorg2 nye pelajar dalam kelas aku yg die target dapat A, x dpt pon A....hahah...

bg aku ni dah dikire pencapaian..x pnh hayat dpt B add math dr form 4.........

tgk slip ade [sette @ 7]A...dlm hati konferm aku x akan dijemput hari anugerah kecemerlangan SEMSAS yg akan datang....dan mmg betul aku x dijemput...wahahha...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3 comments:

  1. ko mmg xpnah mnag dgn aku pon.. hahhaha

    ReplyDelete
  2. aku ingat lagi pas sume orng aemk result...pengetua a.k.a ab rahim mansor suruh tunngu.... jgn balik lg.. dah panggil press.. yer2 je.. amek la gambr ramai2 bile press dtg.. tp haram jadah.. satu paper pon xkuar, tv pon xmasuk...jd skolah no 1 pahang pon xmasuk tv.. pelik aku..

    ReplyDelete