Friday, April 24, 2009

BURUH-BURUH DI MALAYSIA

1 MEI...semer org tau tu hari cuti...sebabnye hari tu ade lah hari Buruh @ sedap skit sebot hari pekerja...public holiday maa....yeay!!! cuti....



1 mei bagi aku sgt bermakne...sebabnye tarikh 1 mei ni la 1st aku eksiden...argh.....tahun ni cukup 3 tahun kejadian tuh... gare2 seorang pemandu amatur (makcik aku)yg drive...langgar telekom punye Box depan umah atuk aku...box ni mcm yg ade bersepah2 tepi highway(bukan telephone sos tu ye)...kononnye nak aku tlg ajar die bwk kete...hehe..padahal lesen beliau lagi lame dr lesen aku.... akibatnye....WIRA SE yg br umur genap sebulan mase tu hancur lebor...radiator hancor. lampu,bumber, sport rim pecah sebiji..segala2 bende depan tu hancur...even rangke yg kat depan tu jd cam huruf V..stylo..ahahaha...byangkan..kete br sebulan keluar kedai lebor,huhu....claim insurans dalam Rm19K....byk tuh....memang eksiden ni berkali2 lebih serius berbanding eksiden kete myvi putih baiyi....



kecederaan..xde yg serius, makcik aku yg drive tu bertelur kat dahi kena stereng...kepala aku pulak kena cermin smp retak cermin tu sebesar bola sepak..nasib la pegi check kat hospital pekan lepas tu die ckp xde ape..huh..lega...merase jugak la aku 'makan' dashboard wira tu smpai berdarah-darah mulut..huhu..mase tu br je aku tgl seatbelt...nasib badan la..bende dah jadi...nasib baik kena btol2 dpn umah atuk aku,so dlam nano2 sakit kepale sempat la aku lari ke rumah mtk tolong nenek aku...huhuhu...x sempat nak snap gmbar kereta..kelam kabut sgt ......lepas pade tu..dkt sebulan jgk aku tak tanggal seatbelt selagi kerete x berenti.....wahahhahhahahha..



1mei 1994......lagenda formula 1, mendiang Ayrton Senna mati eksiden ketika sedang race lap ke-7 kat litar san marino,Imola..lepas pade kejadian ni aspek2 keselamatan dalam formula 1 dipertingkatkan utk keselamatan pelumbe2..beliau mati akibat kecederaan kepala yg serius. cube tgk keadaan kepala die dlm gambar kat bawah...



fuh..lebur kereta... kalau berminat nak tau pasal eksiden yg meragut nyawa lagenda ni dan juge kontroversi di sebaliknye..sile jengok http://www.thesennafiles.com/s-files/start.html ..huhu..sekian....

1 comment: